Smlouvy na desetileté období, což je maximum stanovené nařízením vlády, nejsou ve veřejné autobusové dopravě výjimkou. Pokud dopravce musí od začátku tohoto období zajistit kompletně nové autobusy, nesplňují už tyto stroje v posledním roce podmínku průměrného devítiletého stáří vozidel a dopravce tak má povinnost koupit na toto roční období nová vozidla.
\"Nutnost takovéto investice v závěru doby trvání smlouvy se objektivně jeví jako neúčelná. Dopravce následně nemusí mít pro takto zakoupené vozidlo využití,\" uvedlo v materiálu ministerstvo dopravy.
V ostatních případech má hranice devíti let zůstat. Od výjimky si ministerstvo dopravy slibuje usnadnění uzavírání dlouhodobých smluv ve veřejné dopravě tak, aby umožnily obcím a krajům požadovat po dopravcích nová vozidla. Cestující by tak na trase měli potkávat vozidla shodného stáří a tedy i obdobného komfortu. Nařízení by tak mělo napomoci k omezení situací, kdy jeden spoj je na téže lince zajišťovaný novým vozidlem, zatímco jiný vozem starým patnáct a více let.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
