Šéf firmy József Varadi počátkem února oznámil, že největší nízkonákladový přepravce ve střední a východní Evropě Air obnovil plán vstupu na londýnskou burzu. Původní plán firmy byl prodat investorům kolem pětiny akcií, a získat tím 150 milionů eur, později se plán emise zvýšil na 300 milionů eur.
Akcie Wizz Air se budou prodávat podle zdroje po 11,50 libry za kus, což je v horní polovině orientačního rozpětí 10,15-12,00 GBP. Firma by tím získala tržní hodnotu zhruba dvě miliardy eur, vypočítal Reuters.
Společnost plánovala uvedení svých akcií na londýnskou burzu LSE již loni, v červnu ale plán zrušila s odkazem na rozkolísaný akciový trh v sektoru letecké přepravy. Firma chce emisí získat přístup k levnému kapitálu a novými investicemi zlepšit svou pozici v souboji s největšími evropskými konkurenty - irskou Ryanair a britskou EasyJet.
Wizz Air loni přepravil 15,8 milionu cestujících, o 17 procent více než v předchozím roce. Letos chtějí aerolinky pokračovat v rozšiřování své flotily a sítě svých destinací. Na konci loňského roku Wizz Air létal na 355 trasách do 106 destinací ve 37 zemích, včetně České republiky. Společnost má celkem 54 letadel Airbus A320 a počet svých strojů chce do roku 2017 zvýšit na 85.
Wizz Air vznikl v roce 2003 a na trhu střední a východní Evropě má podíl zhruba 38 procent. Firma vydělává, zatímco tradiční lokální letecké společnosti v posledních letech bojují o přežití či zkrachovaly. Aerolinky mají celkem 18 provozních základen ve střední a východní Evropě, včetně Prahy a Brna. V červnu otevře v Košicích svou první základnu na Slovensku.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
