Francie musí ve svém reformním úsilí přidat, zdůraznil Dombrovskis. \"Francie byla jednoznačně nejsložitějším případem, o kterém jsme se dnes bavili,\" připustil. Formálně komise dnes oznámený postup předloží v březnu ke schválení ministrům financí EU.
Komise od Paříže požaduje, aby ještě v letošním roce vyvinula \"strukturální úsilí\" a snížila deficit o 0,5 procenta HDP, místo dosud navrhovaných 0,3 procenta. Evropská komise ale vývoj francouzských veřejných financí znovu posoudí v květnu na základě reformního plánu, který bude předložen zřejmě v dubnu. Podle Dombrovskise není vyloučen následný postih.
Francie se dokázala do tříprocentního schodku od roku 2001 vejít jen v letech 2006 a 2007, termíny pro nápravu opakovaně nezvládala splnit.
Dnešní krok Evropské komise navazuje na oznámení z loňského listopadu, že sedmi zemím eurozóny letos hrozí nedodržení přísných unijních rozpočtových pravidel. V případě Francie, Belgie a Itálie bylo tehdy rozhodnuto o tříměsíčním odkladu, kvůli doplnění přesných statistických údajů za celý loňský rok. Následovala také intenzivní jednání, která vyústila v dnešní rozhodnutí.
\"Naše rozhodnutí zohledňuje hospodářskou situaci ve světě i v dotčených zemích, a také naši intenzivní spolupráci s tamními úřady,\" poznamenal dnes Dombrovskis.
Kontrola rozpočtových plánů zemí používajících jednotnou evropskou měnu je jednou z novějších pravomocí evropské exekutivy. Cílem je zajistit, aby vlády dodržovaly unijní pravidla omezující velikost rozpočtového schodku a výši státního dluhu. Komise tuto pravomoc získala v reakci na nedávnou dluhovou krizi.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
