Počet palubních jednotek, které slouží pro komunikaci vozidel s mýtnými branami, se každý měsíc zvyšuje o několik tisíc kusů a v současnosti jich je v provozu zhruba 800 tisíc. Kapsch už na nedostatek jednotek upozorňoval minulý měsíc, tehdy se ale s ŘSD dohodl, že jednotky pořídí. Dosud ale nemá podepsanou dohodu, na základě které mu je má ŘSD proplatit.
Nákup 54 tisíc nových jednotek a dalších 60 tisíc repasovaných v hodnotě 118 milionů korun schválila vláda 28. ledna. Podle ŘSD se na schvalovacím procesu pracuje. \"V tuto chvíli se všechny záležitosti, které jsou k zajištění OBU jednotek třeba v procesu tak, aby se jejich nedostatek neprojevil, uvedl mluvčí organizace Jan Rýdl.
Palubní jednotky nakupovalo ředitelství od Kapsche v minulosti už vícekrát. Důvodem současného sdružení jsou podle informací ČTK změny v obchodních podmínkách spočívající v osekání sankcí, které nová dohoda obsahuje. Dokumentem se proto zabývají právníci státní organizace.
Mýtný systém na zhruba 1300 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a 180 kilometrech silnic první třídy provozuje Kapsch na základě desetiletého kontraktu. V Česku je elektronické mýtné od roku 2007. Loni se vybralo 8,7 miliardy korun, od zahájení provozu téměř 58 miliard korun. Z vybraného mýtného náleží firmě Kapsch a jejím subdodavatelům 18 až 20 procent.
cfr



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
