Táhlý spor mezi farmářem a knížecím domem označuje Die Welt za frašku nebo kuriózní či pikantní spor. \"Nervózní\" je kvůli němu údajně i bavorský premiér Horst Seehofer, protože do Česka by mohlo uniknout 2000 pracovních míst.
BMW letos hodlá v Německu vytvořit dohromady 5000 nových pracovních příležitostí, z toho 2000 v Niedertraublingu poblíž Řezna. Mnichovská automobilka ale zatím nemůže padesátihektarový areál koupit od Alberta von Thurn-Taxise, jednoho z nejbohatších Němců.
Na propachtovaném pozemku hospodaří už od roku 1860 rodina pěstitele osiva Bertholda Bauera. Majitel smlouvu vypověděl, ale farmář se obrátil na soud.
Nyní se schyluje u správního soudu k procesu, který má určit mimo jiné kompenzaci pro farmáře, jenž má pozemky opustit. Pokud nedojde k mimosoudnímu vyrovnání, soud také pravděpodobně určí několikaletou výpovědní lhůtu, což by plán BMW pohřbilo, tvrdí Die Welt.
Dosud Bauer trval na maximálním požadavku 135 hektarů náhradní půdy za 50 hektarů, na nichž farmařil doposud. Thurn-Taxisové mu však dosud odmítají přenechat například půdu v okrese Straubing-Bogen, kterou původně chtěli pokrýt fotovoltaickými solárními panely. Z toho přitom sešlo, když německý stát seškrtal podporu těmto projektům.
Knížecí rodina se však nyní rozhodla, že sama bude dál podnikat v zemědělství, podle Die Welt zjevně ze strachu o to, aby nepřišla o unijní subvence, jichž dostává ročně 500.000 eur (přes 13,7 milionu Kč). A ty největší soukromý majitel pozemků v Německu nadále nutně potřebuje, píše německý deník.
Minulý týden údajně samotná BMW farmáři nabídla rozsáhlé kompenzace i náhradní pozemky, včetně louky u Řezna, jíž se přezdívá \"papežská louka\", protože na ní papež Benedikt XVI. v roce 2006 sloužil mši. Ne všechna nabízená půda se však hodí pro pěstování šlechtěných osiv, jímž se Bauer dosud živil.
Jestliže ještě před několika týdny byly ve hře jako alternativní lokality pro výstavbu skladu součástek jiná místa v Bavorsku, nyní prý dala automobilka BMW jasně najevo, že bude stavět buď u Řezna, nebo logistické centrum vznikne v České republice. V tom případě by podle Die Welt byla blamáž pro Bavorsko a Seehofera tak velká, že bavorský premiér do vyjednávání zapojil šéfa svého úřadu Marcel Hubera.
Už loni v listopadu Seehofer podle německého listu přemlouval šéfa BMW Norberta Reithofera, aby firma sklad součástek postavila v Řezně, kde má BMW i jeden ze svých výrobních závodů. Starosta Řezna Joachim Wolbergs prý poznamenal, že město slibovaných 2000 pracovních míst nutně potřebuje.
Z chystaného logistického centra však mají být zásobovány rovněž ostatní závody BMW jak v Německu, tak i v zahraničí.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
