Členské země zároveň od Evropské komise chtějí, aby do poloviny roku 2018 navrhla další kroky, jak roamingové poplatky úplně odstranit. Plyne to z tiskového prohlášení. Do té doby navrhují nový cenový mechanismus, který má podle něj používání mobilu v jiné zemi EU výrazně zlevnit.
V limitech, které ovšem ještě musí být stanoveny, by uživatelé mohli volat, přijímat hovory, posílat i dostávat textové zprávy a využívat datové služby za stejnou cenu jako ve své domovské zemi. Nad limitem by pak operátoři mohli účtovat poplatky, ovšem výrazně nižší než nyní a omezené maximální velkoobchodní cenou, kterou si operátoři platí navzájem.
V europarlamentu dnešní postoj členských zemí nadšení nevzbudil. Například Guy Verhofstadt, lídr liberální frakce ALDE, jej označil za jasnou výhru mobilních operátorů.
Zrušení drahého používání mobilů v zahraničí byl jeden z cílů bývalé Evropské komise José Barrosa. Jeho komisařka pro digitalizaci a nové technologie Nelie Kroesová to slibovala už v roce 2010.
Zrušení poplatků bylo nakonec součástí širšího plánu na vytvoření jednotného telekomunikačního trhu. Komise předložila návrh nařízení na vytvoření \"propojeného kontinentu\" v září 2013. Návrh kritizovali nejen mobilní operátoři samotní, ale také některé členské země, které se obávaly, že firmy v důsledku zdraží své služby.
Součástí nařízení je také zajištění otevřeného internetu pro všechny, kdy si státy EU přejí, aby společnosti v provozu internetu nikoho nediskriminovaly. Zakázáno tak má být blokování či znehodnocování obsahu, a to s určitými výjimkami, jako je například nevyžádaná reklama. Návrh také počítá s koordinací licencí pro bezdrátové širokopásmové připojení, zvýšení transparentnosti smluv o připojení pro zákazníky nebo usnadnění změny poskytovatele služeb.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
