\"Teď děláme vše, co můžeme, abychom zajistili, že druhý program bude úspěšný,\" zdůraznila Merkelová. Prodloužení programu o čtyři měsíce minulý pátek potvrdil německý Spolkový sněm výraznou většinou.
Také Juncker uvedl, že komise se bude soustředit na to, aby byly prosazeny body dohodnuté na jednání euroskupiny, tedy mezi ministry financí zemí platících společnou měnou. Úvahy o dalším programu označil za \"spekulace, kterým je nejlépe se vyhnout\".
O možném třetím programu pro zadlužené Řecko hovořil španělský ministr hospodářství Luis de Guindos. Eurozóna podle něj uvažuje o balíku v objemu 30 až 50 miliard eur (825 miliard až 1,4 bilionu Kč). Jeho slova ještě týž den popřela mluvčí šéfa euroskupiny Jeroena Dijsselbloema.
Nová levicová vláda, která se v Řecku dostala k moci s programem ukončení spolupráce s takzvanou trojkou mezinárodních věřitelů, nedávno po složitém vyjednávání požádala o čtyřměsíční prodloužení nynějšího záchranného programu. Jeho součástí jsou však úsporná opatření a reformy, které řecká veřejnost odmítá. Euroskupina Aténám slibuje možnost využít \"pružnosti\" programu a část opatření změnit, ovšem v zásadě při zachování jejich rozpočtových dopadů.
Ovšem i pokud Řecko dohodnuté věci splní a věřitelé vyplatí poslední část peněz ze stávajícího programu, může se země už koncem tohoto měsíce ocitnout ve složité finanční situaci, kdy by jí mohla dojít hotovost. Už v březnu má totiž Řecko vyrovnat část závazků vůči Mezinárodnímu měnovému fondu (MMF).
Řecko je odkázáno na mezinárodní pomoc, protože v důsledku hospodářské krize přestalo být schopno splácet své vysoké dluhy. V rámci dosavadních dvou programů má slíbeno 240 miliard eur (6,6 bilionu Kč). Trojici věřitelů tvoří vedle MMF také Evropská komise a Evropská centrální banka (ECB).



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
