\"V porovnání s koncem února loňského roku eviduje úřad práce o 5500 uchazečů méně. Je to z důvodu oživení ekonomiky,\" řekl Klimpl.
V březnu odborníci očekávají podstatné snížení nezaměstnanosti díky tomu, že začnou sezonní práce v kamenolomech, na stavbách a v zemědělských podnicích. Města a obce také začnou najímat pracovníky například na údržbu zeleně. \"Očekáváme, že nezaměstnanost klesne asi o sedm desetin procentního bodu,\" řekl Klimp.
V Pardubickém kraji je dlouhodobě větší podíl nezaměstnaných žen. Podle Klimpla se firmy zdráhají zaměstnávat ženy s malými dětmi, které mohou být častěji nemocné. Pracovnice by mohly mít delší výpadky v docházce.
\"Přesto jsou zaměstnavatelé, kteří ženy s dětmi přijímají, například Foxconn. I když zůstanou s dětmi doma, dílna dál pojede. Jsou při větším počtu zaměstnanců zastupitelné,\" řekl Klimpl.
Podíl nezaměstnaných klesl ve všech okresech kraje. Nejnižší nezaměstnanost byla na Pardubicku (5,1 procenta). Nejvyšší podíl lidí bez práce byl na Svitavsku (8,5 procenta). I tak se v tomto regionu v posledních letech situace na trhu práce výrazně zlepšuje.
\"Díky tomu, že v okrese byly vybudovány průmyslové zóny, vytvořila se celá řada pracovních míst, které se pozitivně projevily do zaměstnanosti,\" upozornil Klimpl.
Vývoj nezaměstnanosti v Pardubickém kraji a jeho okresech v lednu 2015 a únoru 2015:
počet nezaměstnaných počet nezaměstnaných podíl nezaměstnaných* podíl nezaměstnaných* leden únor leden únor Chrudim 5323(5131) 5190 (4977) 7,4 7,1 Pardubice 5982(5863) 5852 (5730) 5,2 5,1 Svitavy 6038(5995) 5996 (5939) 8,6 8,5 Ústí nad Orlicí 5639 (5516) 5483 (5359) 6,0 5,8
Pardubický kraj 22.982 (22.505) 22.521 (22.005) 6,5 6,4
zdroj: Úřad práce
* celkový počet nezaměstnaných, čísla v závorkách udávají počet nezaměstnaných, kteří mohli bezprostředně nastoupit do zaměstnání



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
