Pražský magistrát nyní připravuje dvě novely - technickou a věcnou. \"Otázka notifikace záleží na tom, co přesně v těch novelách bude. Pokud tam budou mít opět technické požadavky na výrobky nebo na části staveb, což vypadá, že tam bude, tak ta notifikace potřebná bude,\" upozornil Votruba, který má na MMR starosti veřejné investování.
Praha je zároveň krajem a ty musí podle Votruby podobné dokumenty nechat notifikovat automaticky. Dodal, že ministerstvo s Prahou na přípravě intenzivně spolupracuje. \"Když se připravovaly pražské stavební předpisy, tak komunikace příliš nefungovala. Nyní funguje. Doufám, že proto budou novely lépe připravené a my jako ministerstvo nebudeme muset opět pozastavovat jejich platnost,\" řekl.
Pražské stavební předpisy jsou prováděcím předpisem ke stavebnímu zákonu. Loni vyvolala billboardová lobby na protest proti předpisům silnou mediální kampaň. Nesouhlasí totiž s regulací reklamy, kterou předpisy přinášely. Narážela přitom i na dlouholetou smlouvu Prahy s JCDecaux, která prý na poli reklamy znevýhodňuje konkurenty. Architekti a developeři naopak změnu přivítali.
Ministerstvo pro místní rozvoj předpisy v lednu kvůli několika výtkám zrušilo, následně kvůli tomu demonstrovala část odborné veřejnosti. Rada nakonec po několika odkladech v únoru schválila dvě novely předpisů. Dočasná technická novela má začít platit zhruba od května. O předpisy se začala zajímat policie, na základě podnětu je nyní prošetřuje také antimonopolní úřad.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
