Na minima se dnes propadaly zejména výnosy italských, španělských a irských dluhopisů, které se tak připojily k výraznému pondělnímu poklesu výnosů německých, rakouských, nizozemských a finských obligací. Na rozdíl od pondělka, kdy centrální banky nakupovaly hlavně dluhopisy zemí z jádra eurozóny, byly dnes na trhu aktivnější centrální banky zemí z \"periférie\" měnového bloku, řekli agentuře Reuters evropští obchodníci.
Tempo nákupů je zatím podle analytiků mírné, nákupy ale pokrývají papíry se všemi lhůtami splatnosti od dvou do 30 let. Výnos třicetiletého dluhopisu německé vlády odpoledne ztrácel 0,15 procentního bodu na nové minimum 0,709 procenta, u desetiletého papíru sestoupil na 0,231 procenta a pětileté německé papíry vykazovaly dokonce záporný výnos -0,10 procenta. Obecně platí, že čím jsou výnosy státních dluhopisů nižší, tím si ta která země může na trhu půjčovat levněji.
Tržní výnos desetiletých italských dluhopisů se snížil na minimum 1,22 procenta, u srovnatelného španělského papíru klesl na 1,173 procenta a u irské obligace sestoupil na 0,787 procenta. Investoři svými nákupy dál zvyšovali ceny dluhopisů Rakouska, Belgie, Finska a Francie, jejichž výnosy tak klesaly na nová minima, třebaže někteří analytici po pondělním vývoji čekali dnes spíše oslabení.
Výjimkou zůstává Řecko, jehož situace zůstává nejistá a dohoda s eurozónou na uvolnění nových půjček není v dohledu. Výnosy řeckých státních dluhopisů tak dnes na trhu dál rostly s tím, jak se snižovala jejich cena. Výnos a cena se pohybují proti sobě, tedy když se zvyšuje cena, klesá výnos.
Eurosystém, což je ECB spolu s národními centrálními bankami, hodlá prostřednictvím nákupů vládních dluhopisů a dalších aktiv měsíčně pumpovat do ekonomiky eurozóny zhruba 60 miliard eur (1,6 bilionu Kč). V nákupech má v úmyslu pokračovat minimálně do září příštího roku. ECB doufá, že zvýšením objemu peněz ve finančním systému přiměje komerční banky k větší úvěrové aktivitě, která by podpořila ekonomiku a zvýšila tlak na růst cen.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
