Ústavní soud agentuře DPA potvrdil, že stížnost na minimální mzdu přijal. Se stížností je podle soudu spojena i žádost o předběžné opatření, které by do rozhodnutí soudní pře zakázalo uplatňování německé minimální mzdy pro evropské dopravní firmy.
Německo zavedlo plošnou minimální mzdu ve výši 8,50 eura (232 korun) za hodinu od počátku letošního roku. Podle výkladu ministerstva práce musí zaměstnavatelé vyplácet přinejmenším tuto částku všem zaměstnancům, kteří se při výkonu práce nacházejí v Německu. Opatření by se tak mělo vztahovat i na řidiče kamionů projíždějící přes Německo.
Vzhledem k protestům evropských dopravců němečtí celníci prozatím ustoupili od kontrol, zda řidiči při transitu přes Německo dostávají 8,50 eura za hodinu. Polští, rakouští a maďarští dopravci ale nyní u ústavního soudu chtějí prosadit, aby se zákon nevztahoval ani na ty zahraniční řidiče, kteří v Německu vykládají nebo nakládají zboží.
Proti uplatňování německé minimální mzdy na zahraniční řidiče protestovali i čeští dopravci, podle nichž německý přístup ohrožuje svobodnou dopravu v Evropské unii a neoprávněně zasahuje do pracovněprávních vztahů v jiných zemích. Český ministr dopravy Dan Ťok dostal v únoru od svého německého kolegy Alexandera Dobrindta ujištění, že se minimální mzda nebude vztahovat na řidiče transitní dopravy a na řidiče skládající zboží v německých námořních přístavech.
Proti výjimkám z minimální mzdy pro zahraniční řidiče protestují německé odbory. Podle nich dávají výjimky zahraničním společnostem neoprávněnou konkurenční výhodu proti německým firmám, které řidičům 8,50 eura za hodinu platit musí.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
