Průměrné loňské mzdy byly nižší. Zaměstnanci si v kraji vydělávali 22.767 korun, což je meziročně o 3,1 procenta víc. V poslední čtvrtině roku se u řady firem promítají do výše mezd odměny a prémie. Strojírenská firma CZ Loko z České Třebové na Orlickoústecku dává zaměstnancům roční bonus, který odpovídá přibližně polovině hrubé mzdy.
\"Jinak jsme loni platy nezvyšovali, průměrná hrubá mzda je u nás 27.000 korun. Letos vzhledem k situaci na trhu práce budeme mzdy valorizovat, v dělnických profesích asi o dvě procenta. Chceme si stávající zaměstnance udržet a nové přijmout a doškolit,\" řekl personální ředitel Tomáš Brancuzský.
Jednatel společnosti Ekopanely CZ z Jedousova na Pardubicku Jan Bareš považuje oblast dřevostaveb za žádaný, který je stále na vzestupu. Podnik, který vyrábí panely ze stlačené slámy, proto mohl v poslední době zlepšit svým zaměstnancům platové podmínky. Dělníkům se zvedly platy zhruba o pět procent a lidem v kancelářích asi o deset procent.
\"Platy ve stavebnictví jsou obecně nižší, ale jsme již stabilizovaná firma. S růstem mezd však zvyšujeme nároky na zaměstnance, na kvalitu jejich práce. Mají vyšší benefity, ale po vzájemné dohodě dělají teď přesčasy, protože máme důležitý kontrakt do Turecka,\" řekl Bareš.
V řadě podniků vzhledem k jejich stagnujícímu oboru dlouhodobě mzdy nerostou a jsou pod krajským průměrem. Dělníci v pardubické rafinérii Paramo berou necelých 20.000 korun hrubého měsíčně.
\"Mzdy u nás stagnují šest let. Kolektivní smlouva u nás platí ještě tento rok. Chtěli bychom pětiprocentní nárůst, ale řekli nám, že nám nic nedají. Čekáme, jak vyplynou jednání v rámci celé skupiny Unipetrol,\" řekl ČTK odborový předák Milan Skryp.
Průměrná mzda v České republice stoupla ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku o 2,3 procenta na 27.200 korun. Vloni průměrná mzda činila 25.686 korun. Meziročně se zvýšila se o 2,4 procenta.
Vývoj mezd v Pardubickém kraji v 4. čtvrtletí 2013 a 4. čtvrtletí 2014:
4. čtvrtletí 2014 3. čtvrtletí rozdíl v pct. Pardubický kraj 24.463 23.599 3,7 ČR 27.200 26.591 2,3
zdroj: ČSÚ



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
