Na program je letos v Česku připraveno 13,6 miliardy korun, z toho 10,2 miliardy korun z EU a 3,4 miliardy z národních zdrojů. Vláda už loni schválila navýšení národního spolufinancování programu. Namísto původně předpokládaných 15 procent vzrostla částka, kterou se na projektech financovaných převážně z unijních peněz podílí stát, na 25 procent.
Podle Tomana je to ale stále málo. \"Chceme se výrazně pokusit vyjednat navýšení kofinancování z dnešních 25 procent na minimálně 35 procent, tedy o 1,2 miliardy korun ročně,\" uvedl Toman. Vedení AK proto zahájilo jednání s ministerstvem zemědělství a k jednacímu stolu chce usednout také se zástupci ministerstva financí. \"Cílem je snížit nerovnováhu oproti ostatním zemím. Například Polsko jako přímá konkurence má (kofinancování) 38 procent a německé spolkové země až 50 procent,\" upozornil Toman. Nízká úroveň spolufinancování Programu rozvoje venkova podle něj ohrožuje konkurenceschopnost tuzemského zemědělství na evropském trhu.
Program obsahuje opatření cílená na investice do zemědělských podniků včetně podpory mladých zemědělců a na diverzifikace činnosti, kdy budou předmětem podpory stáje, sklady, technologie pro živočišnou i rostlinnou výrobu, jímky, hnojiště, speciální stroje, kotelny na biomasu a další.
Dále budou podporovány investice do zpracování zemědělských produktů, balení a značení výrobků včetně monitoringu kvality. Pokud jde o investice do lesního hospodářství, půjdou peníze zejména na rekonstrukce a výstavbu lesních cest, na pořízení strojů a technologií šetrných k životnímu prostředí, zpracování dřeva v malých pilařských provozovnách či budování retenčních nádrží.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
