Tržby stouply o téměř šest procent na 80,4 miliardy eur. Automobilka také potvrdila, že její loňský prodej poprvé překonal hranici dvou milionů vozů a že letos počítá s dalším růstem.
Provozní zisk automobilky loni stoupl o 14 procent na 9,1 miliardy eur. Překonal tak očekávání analytiků, kteří jej v anketě agentury Reuters v průměru odhadovali na méně než devět miliard eur.
Firma se rozhodla zvýšit dividendu na rekordních 2,9 eura na akcii z předchozích 2,6 eura. Tento krok však zklamal investory, kteří počítali s výraznějším zvýšením.
Automobilka již začátkem tohoto týdne uvedla, že letos hodlá přijmout více než 8000 nových zaměstnanců, z toho přes 5000 v Německu. Podle agentury DPA jde o největší nárůst pracovní síly v historii firmy, která v současnosti po celém světě zaměstnává přes 110.000 lidí.
BMW se stala jedničkou světového trhu s luxusními automobily v roce 2005, kdy na tomto postu vystřídala německého konkurenta Mercedes-Benz. Toho pak v roce 2011 předstihla značka Audi z koncernu Volkswagen. Mercedes i Audi chtějí ještě během tohoto desetiletí BMW o vedoucí pozici na trhu připravit.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
