Pohotovost byla vyhlášena v pátek v 17:00, informaci ale zástupci odborů potvrdili až dnes. Pokud nedojde k žádným změnám, měla by se podle Rezka další jednání uskutečnit v úterý. \"My jsme k jednání ochotní,\" uvedl. Reakci TPCA se ČTK zatím nepodařilo získat.
V TPCA nyní pracuje asi 3000 lidí. Průměrná mzda dělnických pozic je tam kolem 30.000 korun, současná kolektivní smlouva platí do konce března. Odbory automobilky chtějí kromě navýšení mezd také například zvýšit příplatky za noční a mimořádné směny nebo zvýšit odstupné a zavést jeho platnost na dobu neurčitou. Loni se po kolektivním vyjednávání zvedly mzdy v TPCA průměrně o 650 korun.
Firma chce během tří let snížit náklady o 30 procent, což přestavuje 840 milionů korun do roku 2017. TPCA v roce 2013 meziročně klesly tržby i zisk shodně o 13 procent. Tržby činily podle auditovaných výsledků 29,8 miliardy korun, zisk před zdaněním 278,1 milionu korun. Hlavním důvodem poklesu byly nižší prodeje a významná investice do přípravy výroby nových vozů. Letos závod oslavil deset let od zahájení výroby, loňské hospodářské výsledky firma zatím neoznámila.
Japonsko-francouzská automobilka TPCA loni v květnu zahájila sériovou výrobu nové generace vozů Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1. Letos vyrobí přibližně 220.000 aut, což je zhruba o deset procent méně, než předpokládala. Stovky agenturních zaměstnanců, které firma loni přijala, proto v minulých dnech musely opustit závod. Loni automobilka prodala 203.000 vozů, meziročně o deset procent více.
Kolektivní vyjednávání vrcholí také ve druhé středočeské automobilce, Škodě Auto. Podle týdeníku odborů automobilky Škodovácký odborář jsou už zaměstnanci připraveni k protestním a stávkovým akcím kvůli navýšení mezd. Firma podle posledních informací nabídla růst mezd o 2,6 procenta, odboráři chtějí 6,5 procenta. Průměrná hrubá mzda v dělnických pozicích ve Škodě Auto je přibližně 34.000 korun



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
