\"Memorandum pokládám za velice užitečné. Desetiletá spolupráce, která probíhala a teď bude dobíhat ve nejbližším období, poprvé zajistila spolehlivou dopravní obslužnost v regionech,\" řekl předseda vlády Bohuslav Sobotka (ČSSD). Desetileté období Českým drahám přineslo stabilitu a poskytlo prostor a peníze na obnovu vozidlového parku národního dopravce. Zlepšení kvality přepravy na železnici podle premiéra poznali i cestující.
Postupná by podle Sobotky měla být i liberalizace železničního trhu, aby se dopravce mohl na vstup konkurence na dotované linky připravit. Zájem státu podle něj spočívá v udržení drah v pozici silného dopravce, který bude schopný se vypořádat s konkurencí. Zároveň je potřeba hledat způsoby, jak drahám ulehčit splácení dluhu, který přesáhl 30 miliard korun.
Podle ministra dopravy jsou v oblasti nákladní dopravy v jednání další úlevy pro provoz takzvaných jednotlivých vozových zásilek, kdy každý vagon vlaku směřuje k jinému klientovi. Úlevy chce stát hledat v poplatcích za průjezd železniční tratí. O konkrétní podobě bude úřad teprve diskutovat s managementem firmy Cargo, jež nyní většinu těchto ztrátových zásilek vozí. \"Chceme se totiž vyvarovat situace, kdy by Cargo tyto zásilky přestalo převážet a tento druh zboží by se přesunul na silnice,\" doplnil ministr.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
