Italský internetový prodejce módy Yoox koupí firmu Net-a-Porter

31.03.2015 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Milán 31. března (ČTK) - Italský internetový prodejce módy Yoox se dohodl na koupi svého britského konkurenta Net-a-Porter, který se zaměřuje na luxusní segment trhu. Spojením vznikne lídr v internetovém prodeji módy s ročními tržbami 1,3 miliardy eur (zhruba 36 miliard Kč), sdělily dnes obě firmy.

Yoox se s vlastníkem Net-a-Porter, jímž je švýcarská skupina pro luxusní zboží Richemont, dohodl na transakci prostřednictvím výměny akcií, v níž Richemont dostane 50 procent akcií spojené skupiny Yoox Net-a-Porter Group. Yoox bude ale skupinu ovládat, protože Richemont v ní bude mít jen 25 procent hlasovacích práv. Hodnotu transakce firmy nesdělily.

\"Otevíráme dnes dveře největší světové prodejně s luxusní módou. Je to prodejna, která nikdy nezavírá a nemá geografické omezení,\" prohlásila podle agentury Reuters zakladatelka Net-a-Porter Natalie Massenetová. Ta bude v nové skupině předsedkyní správní rady a bude mít na starosti obsah internetového magazínu a reklamu. Šéf Yoox Federico Marchetti se stane generálním ředitelem skupiny.

Internetový prodej luxusní módy je stále ještě v plenkách a na celkovém obratu v tomto segmentu se podílí jen asi pěti procenty. Řada značek vstup na internet odkládá v obavách, že by nedokázaly nabídnout náročným zákazníkům stejný zážitek jako ve svých prodejnách. Jejich manažeři se už ale kloní k názoru, že internet bude klíčem k budoucímu růstu, zvláště s ohledem na nástup generace narozené v posledních dvou desetiletích minulého století.

Yoox, který bývalý investiční bankéř Marchetti založil v roce 2000, na síti prodává mimo jiné zboží luxusních značek Ermenegildo Zegna, Bottega Veneta nebo Saint Laurent. Podle analytiků může spojení s Net-a-Porter posílit šance Yooxu na to, že si luxusní značky udrží ve chvíli, kdy se jejich majitelé rozhodnou spustit vlastní internetový prodej.

Yoox má nyní po dvou dnech silného růstu svých akcií, jímž trh reagoval na zprávy o připravovaném spojení, tržní hodnotu přes 1,5 miliardy eur. Analytici odhadují hodnotu Net-a-Porter rovněž na zhruba 1,5 miliardy eur.

Net-a-Porter je jednou z nejrychleji rostoucích firem skupiny Richemont, kvůli vysokým investicím ale ještě nevytvořil zisk. Firma, kterou založila v Londýně módní novinářka Massenetová jako webovou stránku www.net-a-porter.com ve stylu módního žurnálu, hodnotí a prodává sezonní luxusní módu a radí zákazníkům, co a s čím nosit. Podnik, který má nyní ve světě 2600 zaměstnanců, koupil Richemont v roce 2010 za 392 milionů eur.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK