Podle dnešního vydání týdeníku odborů automobilky Škodovácký odborář udělaly odbory mezi zaměstnanci průzkum, zda jsou ochotni jít protestovat. \"Z jejich průzkumu vyplývá, že zaměstnanci jsou připraveni zúčastnit se protestu před sídlem společnosti, takzvaným Pentagonem. Z některých oblastí dokonce zazněly výzvy k okamžité stávce,\" uvedl týdeník.
Podle předsedy odborů Kovo v Mladé Boleslavi Jaroslava Povšíka už odbory zahájily takzvanou pasivní rezistenci.
Škoda Auto zaměstnává v ČR bez agenturních pracovníků a učňů téměř 24.000 lidí, průměrná hrubá mzda v dělnických pozicích je kolem 34.000 korun. Odbory už s vedením firmy dohodly, že každý tarifní zaměstnanec dostane v květnovém výplatním termínu jako součást mzdy za duben variabilní část bonusu 25.000 korun. Včetně fixní části bonusu, vyplácené před letními dovolenými a před Vánoci, tak zaměstnanci celkem dostanou roční bonus asi 60.000 korun. Dosavadní kolektivní smlouva bude platit, dokud se odbory s firmou nedohodnou.
Ani ve druhé středočeské automobilce TPCA v Ovčárech u Kolína se zatím odbory s vedením firmy nedohodly, kolektivní smlouva tam také vypršela na konci března. V TPCA je průměrná mzda kolem 30.000 korun. Vedení firmy podle posledních informací nabídlo růst mezd asi o 500 korun, odbory požadují přibližně 1340 korun.
Škoda Auto loni zvýšila zisk o 46 procent na 665 milionů eur, tedy na 18,4 miliardy korun. Svým zákazníkům automobilka dodala rekordní počet 1,037 milionu vozů, což je meziroční nárůst téměř o 13 procent. TPCA zatím loňské hospodářské výsledky nezveřejnila, v roce 2013 tam meziročně klesly tržby i zisk shodně o 13 procent. Tržby činily podle auditovaných výsledků 29,8 miliardy korun, zisk před zdaněním 278,1 milionu korun.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
