Radní pro infrastrukturu Jana Plamínková (Trojkoalice/STAN) na dotaz ČTK řekla, že Praha termín patrně nestihne. Zpoždění odhaduje na několik měsíců. \"Věřím, že pokud bude vidět, že v potu tváře pracujeme na stavbě, tak pokutu nedostaneme,\" uvedla v rozhovoru s ČTK. Pokud Praha nestihne do dvou let vystavět novou vodní linku, hrozí jí sankce od České inspekce životního prostředí - až milion korun denně. A pokutu od EU by mohla dostat i Česká republika. Nová vodní linka ale podle radní stejně nezajistí dodržení limitů čistoty vody. Nutná je následná oprava staré vodní linky.
Novou vodní linku město zaplatí z poplatků za vodné a stočné a z rozpočtu. Na evropské dotace nedosáhne, mimo jiné i kvůli dlouhodobé a nevypověditelné smlouvě s provozovatelskou firmou Veolia. Nákladná stavba tak bude podle Plamínkové pro Pražany znamenat další zvyšování poplatků za vodu. Zdražovat se zřejmě bude už letos. Záležet prý bude na tom, jak dopadne jednání o možné finanční podpoře s ministerstvy, především s ministerstvem životního prostředí. Na setkání s ministrem Richardem Brabcem, které se uskutečnilo ve středu, prý neuspěla z žádostí o zmírnění ekologických limitů na obsah dusíkatých látek ve vodě.
Poplatky za vodu se v Praze naposledy zvyšovaly na začátku loňského roku, a to o 11,07 procenta na 64,65 koruny bez DPH za metr krychlový. Praha tak vybírá o 700 milionů ročně navíc.
Výstavba linky je první fází celkové modernizace čistírny, která by v konečném součtu měla stát přes deset miliard korun. V dalších etapách musí Praha vložit miliardy do stavby čerpací stanice, opravy staré vodní linky a technického řešení kalového hospodářství. Stavbu nové vodní linky zahájí konsorcium čtyř firem. Praha měla začít plnit ekologické limity pro obsah dusíkatých látek v odpadních vodách už od roku 2011. Vyjednala si ale výjimku.
Jana Hrubá mal



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
