Při kontrole odevzdaných faktur ŘSD odhalilo, že společnosti účtovaly ceny s vyšším valorizačním koeficientem, než na který měly podle platných smluv nárok. ŘSD kontrolovalo osm staveb na dálnici D47, které byly dokončeny do roku 2010.
Současný verdikt rozhodčího soudu při Hospodářské komoře a Agrární komoře odpovídá praxi z předchozích procesů. Celkem podalo ŘSD sedm žalob na neoprávněné navyšování cen o takzvané valorizace na stavbách dálnice D47 v hodnotě 1,2 miliardy korun. Po šesti rozhodnutích vysoudila organizace zhruba 290 milionů včetně úroků z prodlení.
\"Rozhodčí soud v rozhodčím nálezu jednoznačně uvedl, že zhotovitel stavby neprováděl valorizaci v souladu se smlouvou o dílo. V rámci sporu se rozhodčí soud zabýval rovněž postupem zaměstnanců ŘSD, kteří zhotovitelům nesprávný způsob valorizace odsouhlasili,\" uvedlo ve zprávě ŘSD. To se kvůli škodám na státním majetku obrátí na policii.
Kromě valorizací se soudí ŘSD se zhotoviteli dálnice o slevu za dodání nižšího množství oceli do čtyř postavených mostů. ŘSD ji vyčíslilo na 400 milionů korun. Nejrozsáhlejší spor se však týká zvlněné rychlostní komunikace. Cenu opravy odhaduje ŘSD na několik miliard korun.
Spor o vady na zhruba devítikilometrovém úseku dálnice v Ostravě vypukl v roce 2011, kdy ŘSD na poškozených úsecích nechalo provést kontrolní vrty. Podle ŘSD zhotovitel, společnost Eurovia, nedodržel domluvený postup stavby a většina vad vznikla použitím nekvalitního podkladového materiálu. Eurovia to odmítá.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
