V únoru totiž v meziročním srovnání klesaly ceny v eurozóně i celé evropské osmadvacítce o 0,3 procenta. O rok dříve, tedy v březnu 2014, přitom eurozóna zaznamenala půlprocentní inflaci, celá EU pak inflaci 0,6 procenta.
V deflaci bylo minulý měsíc dvanáct zemí osmadvacítky. Nejvyšší údaj vykázalo problematické Řecko, kde ceny klesly o 1,9 procenta, následované Kyprem (1,4 pct.), Polskem (1,2 pct.), Bulharskem a Litvou (obě 1,1 pct.), Španělskem (0,8 pct.), Maďarskem (0,5 pct.), Slovenskem a Slovinskem (0,4 pct.), Irskem a Nizozemskem (0,3 pct.) a Belgií (0,1 pct.).
V Estonsku, Francii, Chorvatsku, Itálii a Finsku se podle Eurostatu v březnu ceny nezměnily.
Největší inflaci zaznamenaly Rakousko, kde ceny rostly o 0,9 procenta, Rumunsku (0,8 pct.) a Švédsko (0,7 pct.). Pro Českou republiku uvádí v březnu Eurostat inflaci na úrovni 0,1 procenta, stejné hodnoty dosáhly také Německo a Lucembursko. Tempo růstu cen v Česku je tak už třetí měsíc beze změny.
Největší vliv na růst cen v eurozóně měly podle Eurostatu ceny v gastronomických službách, nájmy a tabákové výrobky, k poklesu naopak přispíval nejvíce vývoj cen paliv pro dopravní prostředky, topných olejů a telekomunikačních služeb.
V deflaci jsou země používající společnou měnu od prosince, v lednu ceny meziročně klesly dokonce o 0,6 procenta. Je to podruhé v její historii. V minulosti se ceny snižovaly pouze v období od června do října 2009.
Už od října 2013 je přitom inflace v eurozóně pod hranicí jednoho procenta, kterou Evropská centrální banka (ECB) označuje za nebezpečnou zónu. Banka se přitom kroky jako jsou minimální úrokové míry, levné úvěry či nákupy cenných papírů snaží inflaci dostat k cílové hodnotě dvou procent. V březnu také společně s národními bankami eurozóny zahájila takzvané kvantitativní uvolňování měnové politiky, které zahrnuje tisknutí nových peněz a nákupy vládních dluhopisů.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
