O oddělení telekomunikační infrastruktury, tedy pevných i mobilních sítí a datových center do nové společnosti Cetin, má rozhodovat 28. dubna valná hromada. Od června po zápisu do obchodního rejstříku by měly akcie O2 obchodované na burze představovat jen hodnotu firmy bez Cetinu.
Rozdělení O2 navrhuje management společnosti. Slibuje si od něj efektivnější fungování obou částí. O2 by měla flexibilněji reagovat na trhu, Cetin zase poskytovat ve větší míře služby infrastruktury i dalším zájemcům. Zjednoduší se také regulace, která přejde na Cetin. Licence k frekvencím, stejně jako dceřiné firmy, včetně slovenské pobočky, zůstanou O2.
Každá z rozdělených firem by měla generovat zhruba 50 procent provozního zisku, Cetin bude mít provozní ziskovost podle loňských čísel 44 procent a O2 kolem 30 procent. Podíl investic na výnosech Cetinu je 11 procent a O2 sedm procent. U O2 se navíc bude dál snižovat, protože budou klesat investiční a provozní náklady. Kvůli vyšším odpisům na straně Cetinu bude 80 procent čistého zisku skupiny generovat O2.
O2 na valné hromadě poprvé umožnila korespondenční hlasování akcionářů, kteří mohou odeslat své hlasy do 22. dubna. Do dneška obdržela hlasy od zhruba 2000 akcionářů, z toho 1500 bylo proti rozdělení. Akcionářům hlasujícím proti rozdělení nabídne Cetin odkup akcií. Ostatní akcionáři získají ke každé akcii O2 i akcii Cetinu. Ta nebude veřejně obchodovatelná.
O2 dnes rovněž oznámila, že výnosy za první čtvrtletí budou mírně nad očekáváním trhu, provozní zisk EBITDA bude výrazně vyšší a očekávaný zisk bude překonán podstatným způsobem. EBITDA a čistý zisk mají být lepší v dvojciferné procentní hodnotě. Ziskovost bude pozitivně ovlivněna zjednodušením provozního modelu a opatřeními vedoucími k úsporám v provozních nákladech, jejichž realizaci firma zahájila loni. Výsledky firma oznámí 13. května.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
