Stávku svolal Odborový svaz strojvůdců (GDL) kvůli dlouhodobému sporu s vedením DB, mimo jiné o výši mezd a pracovní podmínky. Osobní dopravu bude stávka omezovat do čtvrtečních 21:00 SELČ. Protestní akce v nákladní dopravě začala už v úterý a potrvá do pátku 09:00 SELČ.
Svaz německého průmyslu (BDI) ve středu varoval, že stávka může německé ekonomice způsobit škodu až 100 milionů eur (2,75 miliardy Kč) denně. Stávku kritizují i cestující, kterým především výpadky v regionální a městské dopravě komplikují cestu do zaměstnání. Podle průzkumu společnosti YouGov nesouhlasí s postojem strojvůdců 64 procent Němců.
Svaz GDL se pře s vedením DB od loňského léta a loni na podzim uspořádal už šest stávek. Odbory požadují zvýšení mezd o pět procent a zkrácení pracovní doby z 39 na 38 hodin týdně, zároveň chtějí smluvně stanovit maximální počet odsloužených přesčasů. Svaz GDL navíc žádá, aby při jednání s DB zastupoval kromě strojvůdců i další profesní skupiny, především průvodčí, zaměstnance jídelních vozů a posunovače. Ty dosud zastupují konkurenční odbory EVG.
Vedení DB obvinilo odbory, že stávku vyhlásily neodůvodněně. Zástupci GDL údajně odešli od jednacího stolu v okamžiku, kdy už pod předběžnou kolektivní smlouvou byly podpisy představitelů železničního dopravce.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
