České stavebnictví v únoru meziročně vzrostlo o šest procent a navázalo tak na lednový pozitivní vývoj. Dařilo se pozemnímu i inženýrskému stavitelství. Přibylo vydaných stavebních povolení a stavebníci započali v meziročním srovnání i s výstavbou více bytů, dokončili jich však méně.
\"To, čeho jsme v závěru loňského roku a na počátku letošního svědky, to jsou jen nadějné přísliby mírného obratu v nepříznivém vývoji. Abychom mohli hovořit o trvalém trendu obratu, o skutečném odražení ode dna, na to si musíme počkat na konec roku. Pak bude jisté, zda nastala léčba, která zabírá,\" uvedl Matyáš.
Podle něj je těžké prognózovat, jak dlouho proces potrvá. \"Snad by to při pozitivním přístupu státu k vyřešení základních problémů mohl být rok 2020,\" uvedl šéf svazu. Podle statistik v oboru loni pracovalo ve firmách s 50 a více zaměstnanci 79.705 lidí, ještě v roce 2010 jich bylo přes 100.000. Klesl také počet firem na zhruba 537. Oproti roku 2008 to znamená pokles o více než 200.
\"Firmy byly nucené silně redukovat stavy, někde odcházeli i kmenoví zaměstnanci. Důsledkem je také situace v učňovském školství,\" uvedl Matyáš. Podle ně je základní podmínkou rozvoje stavebnictví a jeho konkurenceschopnosti dostatek kvalifikovaných výkonných a spolehlivých zaměstnanců, kterých ubývá nejen v důsledku krize, ale i přirozenou změnou věkové struktury.
Stát má podle něj na rozdíl od předchozích let vyčleněný dostatek finančních prostředků především ve Státním fondu dopravní infrastruktury. Hlavním problémem stavebnictví už tedy nejsou finance. \"Teď řešíme, jak si poradit se stejně silným a nesnadno porazitelným soupeřem. Musíme totiž přesvědčit především zákonodárce, že zůstane-li stavební legislativa beze změn, bude stavebnictví stagnovat, protože zákon o veřejných zakázkách, stavební zákon a zákon o posuzování vlivů staveb, zkráceně EIA, se staly velmi silnou brzdou při projednávání územních rozhodnutí, stavebních povolení i při zadávání zakázek,\" uvedl Matyáš.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
