\"Nebudeme dávat několikatýdenní ultimáta (pro splnění svých požadavků),\" řekl deníku Berliner Zeitung šéf berlínské organizace Odborového svazu strojvůdců (GDL) Frank Nachtigall s tím, že nová stávka může přijít kdykoli v příštím týdnu. Podle něj není vyloučeno ani to, že by strojvůdci zastavili práci o prodlouženém víkendu od 1. do 3. května.
Mluvčí DB Achim Stauss dnes v televizi N24 apeloval na odbory, aby se vrátily k jednacímu stolu. \"Spor je možné vyřešit jedině jednáním,\" řekl. Zároveň uvedl, že stávka způsobila dopravci významné škody. \"Každý den stávky nás stojí zhruba deset milionů eur (274 milionů Kč). Kromě toho ale přicházíme o zákazníky, kteří přecházejí k dálkovým autobusům, a bude velmi těžké získat je zpět,\" řekl.
Stávka v nákladní dopravě začala v úterý odpoledne, strojvůdci osobních vlaků se připojili ve středu po půlnoci. Stejně jako šest loňských stávek vypukla i současná protestní akce kvůli sporu mezi GDL a vedením DB o pracovní podmínky. Odbory požadují zvýšení mezd o pět procent a zkrácení pracovní doby z 39 na 38 hodin týdně, zároveň chtějí smluvně stanovit maximální počet odsloužených přesčasů. Svaz GDL navíc žádá, aby při jednání s DB zastupoval kromě strojvůdců i další profesní skupiny, především průvodčí, zaměstnance jídelních vozů a posunovače. Ty dosud zastupují konkurenční odbory EVG.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
