\"Blok se v současné době opět vychlazuje. Pracovníci potom armaturu přetěsní. Najetí bloku očekáváme 29. až 30. dubna,\" řekl Bezděk. Netěsnost je podle něj poměrně obvyklá, určité netěsnosti se projeví při všech závěrečných tlakových zkouškách a následně se opraví. \"Pokud se netěsnost projeví v sekundárním okruhu, je možné ji opravit za provozu. V tomto případě opravu za provozu udělat nelze,\" dodal Bezděk. Situace podle něj nepředstavuje žádné bezpečnostní riziko.
Blok číslo dvě začali energetici odstavovat 27. března. Původně měl stát 20 dní, což by byla jedna z nejkratších odstávek v elektrárně. Vreaktoru vyměnili pětinu jaderného paliva. \"Při kontrole pohyblivosti palivových souborů, která se standardně provádí po montáži reaktoru, byla zjištěna snížená pohyblivost jednoho palivového souboru ve spodní části,\" označil Bezděk už dříve příčinu prodloužení prací.
Elektrárna Dukovany pokrývá pětinu tuzemské spotřeby elektřiny. Každý z jejích čtyř bloků se jednou v roce zastaví kvůli výměně části paliva a kontrolám. První letošní odstávka trvala 20 dní. Nejdéle, 60 dnů, bude letos stát první blok, u něhož potřebuje ČEZ do konce roku získat další desetiletou licenci na provoz. Odstaven bude 29. srpna. Jako poslední se v tomto roce v Dukovanech zastaví blok číslo čtyři, a to na 37 dní. Zahájení této odstávky je naplánováno na 25. prosinec.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
