Žádný jiný z uchazečů vyřazený nebyl. K vítězství v tendru má nejblíže sdružení firem Eurovia a Strabag, které nabídlo druhou nejnižší cenu, zhruba miliardu korun.
Podle ŘSD italská společnost mimořádně nízké ceny, které nemusí pokrývat všechny náklady, nasadila zejména u položek na stavbu mobilních svodidel a požadovaných telematických technologií.
Cenu celého projektu odhadlo ŘSD u modernizace úseku dlouhého zhruba sedm kilometrů na miliardu korun, italská firma nasadila cenu nižší o 150 milionů korun. Zhruba o tuto sumu byla Serenissima Costruzioni lacinější i ve dvou předchozích soutěžích, na úseky mezi Ostrovačicemi a Kývalkou a mezi Hvězdonicemi a Ostředkem, ze kterých ji ŘSD rovněž vyloučilo.
Společnost si proti předchozímu vyloučení stěžovala k Úřadu pro ochranu hospodářské soutže, ten ale její stížnost nedávno zamítl. Serenissima Costruzioni se neodvolala, práce mezi Hvězdonicemi a Ostředkem tak mohou začít v polovině května. Smlouvu s druhým v pořadí, konsorciem společností Metrostav, Swietelski a Hochtief, bude ŘSD podepisovat ve čtvrtek 30. dubna, dodal Rýdl.
Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svou životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard korun. Stavba je rozdělená na 21 úseků, které se mají modernizovat postupně. Ještě během letoška chce ŘSD vypsat výběrová řízení na modernizaci dalších dvou úseků.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
