Nejdříve se tato odstávka protáhla o deset dní kvůli snížené pohyblivosti zjištěné u jednoho z 349 palivových souborů v reaktoru tohoto bloku. Pak ještě technici zjistili netěsnost na armatuře primárního okruhu pasivního bezpečnostního systému a museli blok znovu vychladit. Netěsnost nebylo podle mluvčího možné opravit za provozu. Situace podle něj ale nepředstavovala žádné bezpečnostní riziko.
Blok číslo dvě přestal dodávat elektřinu do sítě 27. března, pak v něm byla vyměněna za čerstvé jedna pětina jaderného paliva. Původně měl stát jen 20 dní, což by byla jedna z nejkratších odstávek v elektrárně. V Dukovanech to byla letošní druhá odstávka.
Elektrárna Dukovany pokrývá pětinu tuzemské spotřeby elektřiny. Každý z jejích čtyř bloků se jednou v roce zastaví kvůli výměně části paliva a kontrolám. První letošní odstávka trvala 20 dní. Nejdéle, 60 dnů, bude stát první blok, u něhož potřebuje ČEZ do konce roku získat další licenci na provoz. Odstaven bude 29. srpna. Jako poslední se v tomto roce v Dukovanech zastaví blok číslo čtyři, a to na 37 dní.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
