Strojvůdci nákladních vlaků práci zastavili v 15:00 SELČ. Stávku, kterou vyhlásil odborový svaz strojvůdců (GdL), odsoudili mnozí němečtí politici, podle nichž protest způsobuje nepřiměřené škody německé ekonomice. Nepříjemně stávka dolehne i na běžné občany. V osobní dopravě protest začne v úterý v 02:00 SELČ a potrvá do neděle.
Podle agentury DPA však vyjede zhruba třetina dálkových spojů. DB zavádí náhradní jízdní řády, platné zatím pro úterý a středu.
Stávka prakticky neomezí dopravu na hraničních přechodech mezi Českou republikou a Německem. Bude zajištěn také provoz vlaků na přechodu Děčín/Bad Schandau v úseku Praha - Drážďany. Pro další cestu z Drážďan do německého vnitrozemí už ale cestující musí postupovat podle instrukcí DB. Cestující také mohou jízdenky vrátit.
Spoje linky U28 Děčín - Bad Schandau - Sebnitz - Rumburk zajišťované Českými drahami pojedou bez omezení. Stávkou nebudou dotčeny ani osobní vlaky linky Marktredwitz - Cheb nebo provoz vlaků EC/Ex z Prahy do Mnichova. Naopak spěšné vlaky z Chebu do Norimberka budou zrušeny bez náhrady.
Svaz GDL se dlouhodobě pře s vedením DB o pracovní podmínky strojvůdců. Požaduje zvýšení mezd o pět procent, zkrácení pracovní doby z 39 na 38 hodin a omezení přesčasů. Dopravce odborům minulý týden nabídl zvýšení mezd o 4,7 procenta a vyplacení jednorázové prémie 1000 eur (27.400 Kč), svaz GDL to však odmítl.
Důvodem současné stávky je také spor o postavení svazu GDL v rámci DB. Odborový svaz chce v rámci společnosti zastupovat kromě strojvůdců i průvodčí a personál jídelních vozů. Za ně dosud vyjednávaly konkurenční a početnější odbory EVG.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
