Mluvčí polské firmy Tomasz Glogowski se ke zprávě odmítl vyjádřit. \"To nekomentujeme. Jednání s potenciálními investory se konají, ale ten proces je tajný,\" citovala mluvčího agentura Reuters.
KW loni vykázala ztrátu 2,4 miliardy PLN a její dluh činí zhruba čtyři miliardy PLN. Firmě se podařilo částečně si zajistit hotovost díky prodeji čtyř dolů další státem kontrolované firmě Weglokoks.
Podle dřívějších informací mají podíl v nové firmě získat největší producenti energie v Polsku, mezi které patří PGE, Energa, Enea a Tauron. Pojišťovna PZU v dubnu popřela zprávy médií, že by také měla zájem o podíl v Nowa KW.
Rzeczpospolita dodala, že dokumenty, které se jí podařilo získat, také ukazují, že KW hodlá zvýšit efektivitu svých dolů a plánuje po parlamentních volbách, které se uskuteční na podzim, nabídnou zaměstnancům program dobrovolného odchodu z firmy za odstupné. Lednové protesty donutily vládu změnit původní plán, který počítal se zavřením čtyř ze 14 dolů firmy na jihu Polska.
KW měla na začátku letošního roku asi 49.000 zaměstnanců. To byla zhruba polovina všech zaměstnanců těžebního sektoru v Polsku.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
