\"Dozorčí rada se bude následnictvím po (bývalém předsedovi) Piëchovi zabývat s potřebnou pílí a rozvahou,\" sdělil Huber na výroční valné hromadě koncernu v Hannoveru. \"Nějakou dobu to potrvá,\" uvedl také.
Vedení Volkswagenu se tento měsíc ocitlo v krizi, když předseda dozorčí rady Piëch v rozhovoru s médii naznačil ztrátu důvěry v generálního ředitele Volkswagenu Martina Winterkorna. Mocenský boj, který sám vyprovokoval, ale Piëch prohrál poslední dubnovou sobotu, když s okamžitou platností odstoupil z funkce. Spolu s ním z rady odešla také jeho manželka Ursula.
Příčinu k veřejnému výpadu proti Winterkornovi poskytly Piëchovi slabé výsledky značky VW ve Spojených státech a Latinské Americe, které by mohly ohrozit střednědobé plány skupiny.
Winterkorn, který ostře sledovaný mocenský střet v čele největší evropské automobilky ustál, dnes prohlásil, že skupina se bude zabývat slabými místy, na která si Piëch během svého výpadu stěžoval.
\"Je dobré, že jsme se vrátili do klidných vod a že máme jasno v našem příštím směřování,\" sdělil Winterkorn podle Reuters na dnešní hromadě. Skupina podle něj v současnosti nemá před sebou žádné plány na fúze nebo akvizice. Se svými 12 značkami vozidel je prý \"ve správné pozici\".
Koncern, který je druhým největším světovým prodejcem aut po japonské Toyotě, mezitím omezuje náklady ve své stejnojmenné značce, aby tak dosáhl lepší ziskovosti. Rovněž se snaží zvrátit dosavadní nevýrazné výsledky v Severní Americe a vybudovat divizi nákladních automobilů, která by nalomila postavení nynějšího lídra na tomto trhu, německé skupiny Daimler. Volkswagen před zahájením valné hromady oznámil, že vytvoří nový holding pro nákladní automobily, do kterého převede své značky MAN a Scania. Rozhodnutí je součástí dlouhodobého plánu firmy stát se největším výrobcem nákladních aut v Evropě.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
