Důvodem rozhodnutí ČEZ je mimo jiné avizovaný zájem slovenské vlády stát se většinovým akcionářem SE. Slovenský premiér Robert Fico nedávno rovněž uvedl, že slovenská vláda je proti tomu, aby Enel prodal svůj podíl ve SE, než největší slovenský výrobce elektřiny dostaví a spustí dva bloky jaderné elektrárny v Mochovcích.
\"Z nedávného jednání společnosti Enel a slovenské vlády vyplynul zájem slovenské vlády o navýšení podílu ve Slovenských elektrárnách a zároveň zájem, aby společnost Enel prioritně dostavěla bloky 3 a 4 elektrárny Mochovce, což do celé situace vnáší řadu nových vstupů,\" uvedl dnes Kříž.
ČEZ je podle Kříže nadále připraven diskutovat se slovenskou vládou i se společností Enel, jak rozvoj slovenské energetiky podpořit. \"Mimo jiné proto, že ve spolupráci se státní společností Javys rozvíjíme projekt nového jaderného zdroje v Jaslovských Bohunicích,\" dodal Kříž.
Zájem o vstup do SE v minulosti podle dostupných informací projevily například Energetický a průmyslový holding (EPH), jehož největšími akcionáři jsou podnikatelé Daniel Křetínský a Patrik Tkáč, rafinerie Slovnaft v konsorciu s maďarskou státní energetickou skupinou MVM nebo finská společnost Fortum. Podání oficiální nabídky k 9. květnu zatím nikdo z nich nepotvrdil.
Fico na konci dubna oznámil, že slovenský stát bude se společností Enel jednat o koupi jejích akcií v SE. Podotkl, že stát, který v SE nyní drží 34 procent akcií, by svůj podíl navýšil v případě, že se Enel zaváže dokončit rozestavěnou jadernou elektrárnu Mochovce. Generální ředitel Enelu Francesco Starace tehdy uvedl, že Enel by mohl prodat jen část ze svého 66procentního podílu v SE a že by nadále zůstal akcionářem podniku.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
