Propouštění chce firma dokončit do konce roku 2017. Celosvětově má Areva zhruba 42.000 zaměstnanců, z toho 28.000 ve Francii. Kromě počtu zaměstnanců se Areva chystá snižovat také odměny a další pohyblivé složky platu.
Areva, ve které vlastní podíl 87 procent stát, loni vykázala ztrátu 4,8 miliardy eur (131,6 miliardy Kč) při tržbách 8,3 miliardy eur (227,6 miliardy Kč) a ztrátová byla již čtvrtým rokem za sebou. Areva se potýká s poklesem zájmu o jadernou energetiku, který je patrný od neštěstí v japonské jaderné elektrárně Fukušima z roku 2011.
Zájem o výstavbu jaderných elektráren mají nyní hlavně asijské země, kde však Areva čelí silné konkurenci firem z Číny, Jižní Koreje a Ruska. Tradiční zákazníci Arevy z Evropy a z USA jsou podle agentury Reuters pod ekonomickým tlakem.
Areva je pro Francii strategicky a politicky důležitou firmou. Jádro se na celkové výrobě elektřiny ve Francii podíl 75 procenty, což je nejvíc na světě.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
