Ministr financí Andrej Babiš Hospodářským novinám řekl, že plánuje prodat části státních podílů ve strategických firmách přes burzu. Chce tak zajistit desítky miliard korun pro státní rozpočet a zároveň pomoci českému kapitálovému trhu.
Babiš zmínil například Lesy ČR, vlastníka a provozovatele ropovodů Mero a společnost Čepro, která skladuje a prodává ropu. Na seznamu státních podniků, o jejichž privatizaci Babiš uvažuje, je také Letiště Praha, jež patří Českému Aeroholdingu.
\"Zbavovat se ziskových podniků, jako je například ČEZ, mně připadá nerozumné, protože to znamená zabíjení slepice, která snáší zlatá vejce. Čili posuzoval bych to případ od případu,\" odpověděl Zeman na otázku, co říká na plán předsedy ústavně-právního výboru sněmovny Jeronýma Tejce (ČSSD) navrhnout ústavní zákon, který by privatizaci strategických státních firem zamezil. Prodej státních podniků, byť jen částečný, ČSSD odmítá od začátku vládní spolupráce s Babišem.
Prezident dnes připomněl, že jako premiér privatizoval čtyři největší české banky, které měly charakter státního podniku. \"V případě privatizace českých bank bylo moje kritérium velmi jednoduché. Jsi ve ztrátě, tak marš do privatizace. Protože všechny čtyři banky měly v úvěrovém portfoliu asi 30 procent nesplatitelných úvěrů, tak fakticky vykazovaly ztrátu,\" podotkl.
Zeman návštěvu Olomouckého kraje zahájil ve středu. Zatímco loni na jaře zavítal na Olomoucko, Prostějovsko a Přerovsko, nyní většinu času strávil na Jesenicku a Šumpersku. Setkal se například s občany v Jeseníku, Hanušovicích či v Šumperku, navštívil i firmy Sigma Group či Česko-slezská výrobní a diskutoval s jesenickými studenty.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
