V Chrudimi, kde Pewag nyní vlastní kovárnu, vyroste do dvou let nový podnik za více než 300 milionů korun. Ve Vamberku, kde firma v současnosti vyrábí technické a sněhové řetězy, postaví Pewag v nové lokalitě do roku 2018 výrobní jednotku až za 500 milionů korun.
\"Investice v Chrudimi půjde hlavně do nových technologií. Chrudimská kovárna dodává polotovary pro výrobu i do ostatních závodů skupiny v zahraničí,\" uvedl majitel skupiny Pewag Aegyd Pengg.
Ve Vamberku by měla být půlmiliardová investice rozložená do dvou fází. \"V té první investujeme 220 milionů korun a na ni by pak měla navázat druhá etapa. U té bude záležet, jak se bude vyvíjet stavba a realizace první fáze, ale počítáme s náklady přes 270 milionů korun, s termínem dokončení kolem roku 2018,\" uvedl Pengg. V nové továrně bude firma vyrábět větší technické řetězy.
Nová továrna ve Vamberku vyroste v areálu někdejších kasáren, který společnost v dubnu koupila od města. \"Prodali jsme pozemky za cenu podle znaleckého posudku, který ale zohlednil i zátěž budov určených k demolici,\" řekl ČTK starosta Vamberku Rudolf Futter. Radnice od firmy získala za areál 110.000 korun, v případě, že by firma zchátralé budovy nedala do roku zdemolovat, dostane radnice dalších šest milionů korun. Pro areál radnice hledala dlouhá léta využití.
Skupina Pewag Group má v současné době 13 výrobních podniků, poslední nedávno otevřela v americkém Pueblu. Skupina vyrábí široké portfolio různých druhů řetězů, vázacích bodů, zabývá se i vývojovým inženýrstvím. Celosvětové zaměstnává 1500 lidí, z toho 400 v Česku, kde má podniky ve Vamberku, Chrudimi a České Třebové. V ČR vyrábí sněhové řetězy a komponenty pro technické řetězy. Většinu produkce z ČR vyváží.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
