Program se bude realizovat formou veřejných soutěží, které budou vyhlášeny v letech 2015 až 2017. Trio cílí na podniky zaměřující se na vývoj v high-tech odvětvích. V programu tedy budou podporovány projekty v oblasti klíčových technologií se zaměřením na fotoniku, mikro- a nanoelektroniku, nanotechnologie, průmyslové biotechnologie, pokročilé materiály a pokročilé výrobní technologie.
\"Klíčové technologie jsou uplatnitelné v nových produktech a službách s vysokou přidanou hodnotou, které budou přispívat k hospodářskému růstu a zvyšování konkurenceschopnosti ČR,\" uvádí předkládací zpráva. V programu budou podpořeny výhradně projekty realizované ve spolupráci podniků a výzkumných organizací, mohou se do něj hlásit i uchazeči z Prahy a počítá se až se stoprocentní podporou výzkumným organizacím.
Financování programu Trio je plánováno v rámci výdajů státního rozpočtu na výzkum, experimentální vývoj a inovace na léta 2016 až 2021 z kapitoly ministerstva průmyslu a obchodu. \"Předpokládané celkové výdaje na program činí 6,15 miliardy Kč, což při očekávané průměrné míře podpory 60 procent představuje 3,7 miliardy korun z výdajů státního rozpočtu,\" uvádí zpráva.
K programu má výhrady Hospodářská komora ČR. Podle člena představenstva komory Pavla Bartoše neobsahuje ochranu životního prostředí a dopravu. Prostředky na Trio jsou zároveň menší, než byly plánované a vládou schválené prostředky na jiný program Epsilon. \"Přes deklarovanou podporu aplikovanému výzkumu se nejvíce prostředků orientuje do institucionální podpory výzkumných organizací. Nevidíme však větší podporu zaměření těchto organizací na aplikace do praxe. Zároveň jeden z mála programů na podporu aplikovaného výzkumu - program TA ČR Epsilon - není v roce 2016 podpořen, i když podle vládou schváleného programu měla být letos vyhlášena nová výzva,\" dodal.
Program vychází z aktualizace Národní politiky výzkumu, vývoje a inovací České republiky na léta 2009 až 2015 s výhledem do roku 2020. Kvůli nesouhlasu Technologické agentury je návrh na vládu předkládán s rozporem.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
