Letuškám a stevardům v únoru klesly mzdy o desítky procent. Navýšení platů v řádu tisíců korun navržené zprostředkovatelem vybraným ministerstvem práce ale dopravce nepřijal a navrhl výrazně nižší růst. Podle ČSA by vyšší mzdy pro firmu představovaly neúnosné zatížení a odporovaly restrukturalizačnímu plánu. Cestující firma ujistila, že samotné zahájení stávkové pohotovosti se leteckého provozu nedotkne.
Kolektivní vyjednávání v ČSA trvá od loňského podzimu. V únoru, po vypršení platnosti staré kolektivní smlouvy, prosadilo vedení společnosti razantní snížení platů provozních zaměstnanců. Mzdy některých letušek a pilotů klesly v únoru podle odborů až o 40 procent. Základní hrubý plat letušky podle nového mzdového výměru se tak snížil až na 15.000 korun. K tomu je ale podle ČSA ještě nutné započíst několik tisíc korun, které dostávají na dietách a kapesném. Při započtení průměrně odlétaných 61 hodin činí podle ČSA čistý výdělek letušek zhruba 29.000 korun měsíčně. Piloti berou v rozmezí od 50.000 do více než 100.000 korun měsíčně. Záleží na počtu odlétaných let a na tom, zda pilot létá s vrtulovým nebo proudovým letadlem.
ČSA prodělaly v roce 2013 téměř miliardu korun při tržbách převyšujících 13 miliard. Stát v dopravci drží necelých 20 procent akcií, většinu mají korejská společnost Korean Air (44 procent) a soukromá letecká společnost Travel Service (34 procent). Zbylých 2,26 procenta drží Česká pojišťovna. ČSA zaměstnávají necelých 700 lidí.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
