Hlavním přispěvatelem k tomuto růstu jsou podle něj Spojené státy. Eurozóna je na tom přibližně stejně jako loni, ostatní vyspělé ekonomiky také. Významný faktor představuje Čína, jejíž vliv na globální růst je větší než vliv USA a Evropy dohromady.
Velké rozvíjející se ekonomiky (Indie, Čína) sice letos zpomalí růst na sedm procent, přesto je tento výkon impozantní, uvedl Sielewicz. V Rusku očekává pokles o tři procenta. Ve střední Evropě, kde stoupá domácí poptávka, růst zrychlí z loňských 2,5 procenta na 2,7 procenta. V Česku čeká letos růst HDP o 2,5 procenta.
Mezi hlavním faktory letošního vývoje světové ekonomiky patří podle něj pokles cen ropy. Z hlediska jednotlivých odvětví jsou \'vítězi\' obory navázané na ceny ropy, tedy doprava, chemie, pozitivní jsou i výsledky ve výrobě spotřebního zboží, automobilů a v maloobchodu.
Příkladem klíčového odvětví s nejistým vývojem je metalurgie. Ve světě je nadbytečné množství kapacit, jak ve \'starých\' průmyslových zemích, tak v Asii, kde se v souvislosti s budováním infrastruktury v posledních dvaceti letech do produkce železa hodně investovalo. Poptávka po železe však nyní hodně kolísá, což je spojeno i se stagnací ve stavebnictví, upozornil country manažer Coface Česká republika Martin Růžička.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
