Právě mimořádně nižší cena byla důvodem, proč ŘSD nabídku italské stavební společnosti vyřadilo s poukazem na to, že firma nižší cenu věrohodně nezdůvodnila a že její ceny nemusí pokrývat skutečné náklady. Pokud ředitelství její námitku firmy zamítne, může se společnost ještě obrátit na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).
To už společnost učinila i v předchozích tendrech na modernizaci D1 v úsecích mezi Ostrovačicemi a Kývalkou a mezi Hvězdonicem a Ostředkem. V posledně jmenovaném případě už ÚOHS řízení zastavil a úsek od minulého týdne rekonstruuje konsorciem společností Metrostav, Swietelski a Hochtief.
Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svou životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard korun. Stavba je rozdělená na 21 úseků, které se modernizují postupně. Ještě během letoška chce ŘSD vypsat výběrová řízení na modernizaci dalších dvou úseků.
Rekonstrukce D1 začala vloni na čtyřech úsecích, dva z nich byly dokončeny a dva, mezi Lhotkou a Velkou Bíteší a mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou, se opravují i v letošním roce. Letos chce ŘSD zahájit opravy na dalších třech úsecích, z nichž na prvním u Hvězdonic silničáři provádí přípravné práce.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
