\"Zjistil jsem, že českým investorům je to naprosto jedno. Protože když tu pohledávku nevybudou, tak to zaplatí EGAP, státní instituce financovaná daňovými poplatníky. Nevidím dostatečnou motivaci investorů, aby pomáhali politikům vymáhat pohledávky kdekoliv v zahraničí,\" uvedl prezident.
Zeman upozornil, že jednal na počátku května v Moskvě s prezidentem Vladimírem Putinem o pětimiliardové pohledávce z výstavby elektrárny na severu Ruska. \"Doufám, že se to podařilo, ale nechci být předčasný optimista,\" uvedl Zeman. Dále prý poslal nedávno dopis do Vietnamu, kde informoval o pohledávkách českých podniků při investicích do cukrovaru, kaolínky a kamenolomu.
V této souvislosti prezident uvedl, že jej znepokojuje systémová vada ohledně EGAP. \"Je to vada, která spočívá v demotivaci českých podnikatelů na zahraničních trzích, když mají zamrzlou pohledávku a nechají v tom politiky samotné,\" uvedl.
EGAP by tak podle Zemana měl zásadně změnit pojišťovací strategii, například zavést pojišťovací limit. Zároveň by měly být čeští investoři motivování, aby \"neuzavírali smlouvu s každým podvodníkem, na kterého narazí\".
Možná rizika z uzavřených pojistných smluv u EGAP představovala ke konci loňska 213,5 miliardy korun. Za dobu své existence od roku 1992 EGAP pojistila úvěry, investice a bankovní záruky v hodnotě 719 miliard korun.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
