Ministři obchodu obou zemí dnes jednali v Soulu, kde dohodu také podepsali. Dohoda podle agentury AP pokrývá 22 oblastí, nezahrnuje ale rýži ani automobily.
Jihokorejské ministerstvo obchodu uvedlo, že dohoda do deseti let od zavedení zvýší hrubý domácí produkt Koreje o téměř jeden procentní bod a vytvoří více než 50.000 pracovních míst. Dohoda poskytne malým a středně velkým korejským firmám širší napojení na čínský trh a zvýší investice Číny v Jižní Koreji.
Dohoda se sice netýká obchodu s rýži, uvolněno ale bude téměř 70 procent obchodu se zemědělskými produkty.
Obě země zahájily jednání o volném obchodu v květnu 2012 a před šesti měsíci strany oznámily dokončení jednání. Zavedení dohody ještě musí schválit zákonodárné orgány obou zemí, což by se mělo uskutečnit do konce roku.
Čína je největším dovozcem jihokorejského zboží. Na celkovém vývozu z Jižní Koreje měla loni více než čtvrtinový podíl. Podle jihokorejské agentury Jonhap Soul očekává, že okamžitě po zavedení dohody vzroste roční hodnota vzájemného obchodu mezi oběma zeměmi na více než 300 miliard USD (7,5 bilionu Kč) z 215,1 miliardy USD v roce 2012.
Čína se rovněž snaží podepsat třístrannou dohodu o volném obchodu, která by kromě Jižní Koreje zahrnovala také Japonsko. Prosazuje i regionální dohodu o volném obchodu, která by zahrnovala ještě dalších 13 zemí, včetně Austrálie, Indie a Nového Zélandu.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
