Firma chce letos vyrobit 260 trolejbusů. \"Loňských 300 vozů bylo specifických tím, že jsme měli otevřenou ještě jednu linku v motorárně, takže jsme jeli na tři směny,\" řekl Šilhánek. Díky velkým zakázkám v motorárně tam letos firma musela linku zrušit. \"Letošek je de facto stejně úspěšný jako loňský rok. Z pohledu vytížených kapacit jsme úplně na 100 procentech. Dokonce jsou zákazníci, kteří by chtěli dodat vozy ještě letos, ale to už prostě musíme odmítat,\" uvedl Šilhánek. Podnik tak vyrobí 260 vozů ve dvou směnách s tím, že některé finální montáže dává partnerům, například vozy pro Brno ostravské Ekově.
Celkové tržby by se měly letos pohybovat mezi 5,3 až 5,5 miliardy korun, což je sice meziročně o zhruba jednu miliardu méně; v minulých letech se ale pohybovaly mezi třemi až čtyřmi miliardami korun.
Podle Šilhánka se letos zvyšuje výroba pohonů i motorů. \"Motory budou tvořit přes miliardu korun, pohony 1,3 miliardy Kč,\" řekl. Trolejbusy pak zajistí téměř tři miliardy korun.
Motory a pohony dodává firma i podnikům Škody Transportation, do jejíž skupiny patří. Například pohony do tramvají pro Bratislavu a do vlaků NIM Express pro německé dráhy Deutsche Bahn. S motory se nyní podnik dostal na polský trh, kam je dodává pro modernizované vlakové jednotky. Dále dodává velké objemy motorů koncernu GE pro lokomotivy v Kazachstánu. Běží jejich plná sériová výroba, řekl ředitel.
Z trolejbusů pokračuje Riga, Budapešť, Bratislava, Brno a Boloňa, což jsou největší zakázky; vývoz vozů tvoří zhruba 70 procent. Zákazníci se stále více přesouvají do západní Evropy a dále, nově například do Mexika.
Škoda Electric, jejíž čistý zisk v roce 2013 činil 483 milionů Kč, udrží letos stejný počet zhruba 800 zaměstnanců. Agenturní pracovníci budou i do budoucna tvořit maximálně desetinu stavu a firma je bude využívat pouze na vykrývání špiček. Celou výrobu máme postavenou na kmenových lidech, kteří jsou klíčoví, dodal. Podnik drží několik let investice do vývoje a nových technologií 200 až 300 milionů Kč ročně.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
