Vypsáním soutěže ministerstvo tak definitivně opustilo model, kterým se chtělo inspirovat v Německu. Podle něho by si registrační značky pro vozidla pořizovali sami motoristé a tyto tabulky by pak byly vázány na konkrétní osobu a nikoliv vozidlo.
V současnosti je jediným dodavatelem registračních značek pro ministerstvo dopravy společnost Hicon. S ministerstvem dopravy má smlouvu od roku 2001, předtím správa značek spadala pod ministerstvo vnitra.
Kvůli monopolu této společnosti a skutečnosti, že na nákup značek nebyl úřad v minulosti schopný dokončit výběrové řízení, je resort dopravy dlouhodobě kritizovaný. Poslední pokus vypsat tendr selhal na počátku letošního roku, když úřad kvůli chybám zrušil tendr vypsaný exministrem Antonínem Prachařem. Poté se nový šéf resortu Dan Ťok domluvil na snížení cen registračních značek ze 108 korun na 77 Kč za kus.
\"To se ale týká pouze nejběžnějších registračních značek pro osobní auta o rozměru 110 x 520 milimetrů,\" upozornil nedávno v tiskové zprávě Zbyněk Pařízek ze společnosti Bamaz, která dlouhodobě o zakázku na výrobu značek pro ministerstvo usiluje. Ostatní tabulky pro jiné druhy vozidel, které mají odlišné rozměry, stále stát prostřednictvím ministerstva dopravy nakupuje za částky přesahující 100 korun za jednu tabulku.
Od příštího roku má platit možnost vyřízení tzv. registračních značek na přání. Majitelé aut si budou moci za poplatek nechat na registrační tabulku vytisknout vlastní text, který by ale neměl obsahovat například vulgarity. Spolu s tím ministerstvo plánovalo převést agendu správy na samotné motoristy. Stát by pouze nařizoval, jakou podobu mají registrační značky mít a udílel by licence na jejich výrobu soukromým výrobcům. Řidiči by si pak sami vybírali, u kterého výrobce si nechají vlastní registrační značky vyrobit. Od tohoto záměru ale úřad nedávno upustil.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
