\"Potřebují si vše důkladně připravit, aby provoz centra byl co nejefektivnější. Zatím mají k dispozici pouze administrativní prostory,\" vysvětlil Budař. HTC se v Česku postupně chystá investovat stovky milionů dolarů.
Podle Michala Žižlavského z vládní agentury CzechInvest jde o jednu z nejrychlejších investic, která se do ČR dostala. První kontakty s tchajwanskou firmou začaly začátkem ledna. Jednání o místě, kde firma bude působit, trvala asi čtyři měsíce. Stát HTC neposkytl žádné investiční pobídky. Podle Žižlavského firmě příchod do Brna ušetří náklady. Dosud měla společnost v Evropě jen obchodní zastoupení. V Brně otevře první servisní centrum mimo Asii.
Na jak dlouho firma investici plánuje, neřekla, chce však prý být stabilním a kvalitním zaměstnavatelem a v blízké budoucnosti má mít centrum v Brně 500 zaměstnanců, do budoucna by jich mohlo být až 1000 a pracovníci by se podle dřívějších vyjádření mohli podílet i na vývoji. HTC chce navázat i spojení s brněnskými univerzitami a Jihomoravským inovačním centrem.
HTC je jedním z největších výrobců mobilních telefonů na světě. Tchajwanská firma se v prvním čtvrtletí vrátila k zisku a výsledky překonaly očekávání analytiků. Firmě pomohlo snížení nákladů a zaměření na přístroje ze střední části trhu, tedy ani levné, ani příliš drahé. Čistý zisk činil 360 milionů tchajwanských dolarů (292 milionů Kč).
Největším tchajwanským investorem v Česku je nyní společnost Foxconn, globální výrobce počítačů. FOXCONN CZ s.r.o., která byla založena jako regionální výrobní centrála skupiny Foxconn v Evropě, má závody v Pardubicích a Kutné Hoře a obchodní centrum v Praze. Foxconn v Česku zaměstnává asi 5000 lidí.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
