Sobotka dnes jednal se zástupci Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), zhotovitele a ministrem dopravy Danem Ťokem (za ANO) o druhé fázi sanace sesutého svahu. Podle posledních průzkumů je ale geologicky nestabilní další asi čtyřkilometrový úsek nad rozestavěnou dálnicí.
\"Chceme, aby D8 byla v celé trase zprovozněna do konce příštího roku, takto bude vláda postupovat,\" řekl Sobotka. Dálnice D8 je podle premiéra klíčová i pro sousední Sasko. \"Sasko má velký zájem, aby D8 byla zprovozněna, a já jsem potvrdil plán české vlády zprovoznit ji do konce příštího roku,\" doplnil Sobotka.
Hlína a kamení zavalily dálnici u Litochovic po vydatných deštích předloni v červnu. Sesuv zavalil rozestavěný úsek dálnice asi v délce 200 metrů. Dělníci v první fázi odtěžili desítky tisíc tun zeminy. Druhá fáze sanace by mohla začít v září. Zabývat je jí bude i vláda. \"Budou to dva návrhy na jednací řízení bez uveřejnění tak, aby se na základě poznatků mohlo pokračovat plynule ve výstavbě a mohlo se pokračovat v odstranění toho závalu,\" dodal Sobotka.
Podle posledních měření je svah nestabilní nejen v místě sesuvu, problémové jsou další asi čtyři kilometry dálnice. ŘSD proto podle jejího generálního ředitele Jana Kroupy nechá místo posoudit.
Na nevhodně vybranou trasu dálnice dlouhodobě upozorňovali ekologové ze sdružení Děti Země. Podle nich už v roce 2005, kdy se o budoucí dálnici jednalo, varovali geologové na riziko půdních sesuvů.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
