\"Slovní útoky představitelů řecké vlády nemají obdoby. Jsou to slovní útoky na věřitele jako celek. Je třeba jasně pojmenovat, že když kritizujeme Řecko, nekritizujeme řecký lid, ale máme vážné výhrady ke způsobu práce nové řecké vlády,\" řekl Kažimír novinářům.
K dohodě ohledně záchranného programu na plánované čtvrteční schůzce podle Kažimíra patrně nedojde. \"Stále je několik dnů, aby se stal zázrak a aby mohla být dosažena dohoda k ukončení programu nebo jeho prodloužení. Do posledního dne, kdy budeme moci odvrátit scénář, který nabývá reálnou podobu, máme povinnost jednat. Klíčové je oprostit se od politiky, od veřejných prohlášení a obviňování a vrátit se k podstatě věci, a tím je ekonomika\", uvedl Kažimír.
Řecký premiér Alexis Tsipras a jeho vládní kolegové prohlašují, že je požadavky Evropské komise nutí zvýšit například DPH na léky a elektřinu. Šéf komise Jean-Claude Juncker to v úterý rázně popřel s tím, že EK navrhla jiné způsoby, jak vylepšit řecký rozpočet, včetně \"mírného snížení\" výdajů na obranu.
Řecko má do konce tohoto měsíce splatit Mezinárodnímu měnovému fondu (MMF) dluh v celkové výši asi 1,6 miliardy eur (43,6 miliardy Kč). Peníze ale nemá a pokud se s věřiteli nedohodne na uvolnění zbylých 7,2 miliardy eur (téměř 200 miliard Kč) z dříve dohodnutého záchranného programu, ocitne se na pokraji státního bankrotu. MMF je spolu s Evropskou komisí a Evropskou centrální bankou (ECB) jedním z hlavních věřitelů Řecka.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
