Stát chce tímto krokem zamezit zmařené investici do mikrovlnného systému, která přesahuje sedm miliard korun. Bude se zřejmě také muset řídit dodatkem ke smlouvě s Kapsch, podle něhož má firma ještě vybudovat nové mýtné brány na zhruba 250 km nových dálnic, které do konce roku 2017 dostanou stavební povolení. Zda se stát musí dodatkem řídit, má posoudit externí právní analýza.
Nový provozovatel by dalších zhruba pět let od vypršení stávající smlouvy s následnou dvouletou opcí provozoval dosavadní systém mikrovlnných mýtných bran. Zvolená doba by přitom měla umožnit hlásit se i jiným uchazečům vedle Kapsche. Během této doby by měl stát převzít centrální systém výběru mýta a případně přichystat další tendr na rozšíření zpoplatnění i na silnice prvních tříd.
Tendr na rozšíření výběru mýtného by měl být technologicky neutrální. Nebude tedy dopředu stanoveno, zda má dodavatel požít satelitní nebo mikrovlnnou technologii.
Návrh dalšího postupu včetně základních parametrů zadávací dokumentace tendru má ministr předložit vládě v červenci. Tendr na pokračování mikrovlnného systému má proběhnout do konce příštího roku.
Mýtný systém na zhruba 1300 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a části silnic 1. třídy provozuje Kapsch na základě desetiletého kontraktu. Úřad nyní s firmou jedná o součinnosti pro hladký přechod na nového provozovatele, pokud by tato společnost nezvítězila v chystané soutěži. Pro případ, že by současný provozovatel se státem nespolupracoval, počítá ministerstvo s vypsáním soutěže, která by nezohledňovala již vybudovanou infrastrukturu. Tím by ale byla znehodnocena investice, ze které více než šest miliard korun připadá na náklady na vybudování mýtných bran a zbylá miliarda na palubní jednotky.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
