Index podnikatelské nálady klesl na 107,4 bodu z květnových 108,5 bodu. Dostal se tak na nejnižší úroveň od letošního února. Zaostal rovněž za očekáváním analytiků, kteří jeho červnovou hodnotu odhadovali na 108,1 bodu. Ifo tento index sestavuje na základě průzkumu mezi zhruba sedmi tisícovkami německých podniků.
\"Téma číslo jedna v Německu nakonec dorazilo i do německých podniků: řecká krize a obavy z odchodu Řecka z eurozóny,\" uvedl ekonom Carsten Brzeski ze společnosti ING. \"Prozatím by však tyto obavy neměly mít negativní dopad na ekonomiku,\" dodal.
Řecku se stále nepodařilo dosáhnout s mezinárodními věřiteli dohody, která by odvrátila platební neschopnost této silně zadlužené země. Průlom by mohla přinést dnešní schůzka ministrů financí zemí eurozóny
Růst německé ekonomiky v letošním prvním čtvrtletí zpomalil na 0,3 procenta z 0,7 procenta v předchozích třech měsících. Institut Ifo nicméně před týdnem zvýšil odhad hospodářského růstu pro celý letošní rok na 1,9 procenta z dříve předpokládaných 1,5 procenta. Německá ekonomika je největší v Evropě a je na ní závislá i řada českých podniků.
Podle ekonoma Ifo Klause Wohlrabeho zatím řecká krize nemá vliv na zakázky německých podniků, ale vyvolává nejistotu. Wohlrabe rovněž upozornil, že červnový pokles podnikatelské nálady není v rozporu s nedávným zlepšením odhadu letošního hospodářského růstu.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
