Jižní Korea dnes ohlásila dvě další oběti nákazy virem MERS, celkem tak infekci v této asijské zemi podlehlo 29 lidí. Šíření viru má negativní dopady na spotřebitelské výdaje a cestovní ruch.
Jihokorejci se kvůli obavám z nákazy vyhýbají pobytu v rušných veřejných prostorách, tržby obchodních domů se tak během prvních dvou červnových týdnů propadly asi o 30 procent. Přes 120.000 zahraničních turistů zrušilo plány na návštěvu Jižní Koreje, uvedla agentura AP.
Vláda chce stimulačními opatřeními zajistit, aby hospodářský růst nezpomalil pod tři procenta. V loňském roce čtvrtá největší ekonomika v Asii vzrostla o 3,3 procenta. Hospodářský růst se již před dvěma týdny rozhodla podpořit jihokorejská centrální banka, když snížila základní úrokovou sazbu o čtvrt procentního bodu na rekordní minimum 1,5 procenta.
Jihokorejské ministerstvo financí upozornilo, že onemocnění MERS má na ekonomiku výraznější dopady než loňská nehoda trajektu Sewol, při které zahynulo zhruba 300 lidí, převážně středoškolských studentů. Tato tragédie byla pro zemi obrovským šokem a přiměla školy k rušení výletů a spotřebitele k omezení konzumace alkoholu a dalších zábavních aktivit.
Případů blízkovýchodního respiračního syndromu (MERS) má Jižní Korea nejvyšší počet mimo oblast Blízkého východu, kde se tato choroba v roce 2012 objevila poprvé. Do země nákazu zavlekl jeden z místních podnikatelů.
Symptomy koronaviru MERS se srovnávají s onemocněním SARS, které v roce 2003 usmrtilo na 800 lidí. Na rozdíl od SARS patří k symptomům MERS kromě dýchacích obtíží i selhání ledvin. Proti MERS neexistuje žádná vakcína a ani se zatím přesně neví, jak nemoc účinně léčit.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
