Toyota oznámila, že svolá dalších 2,86 milionu aut, z toho více než polovinu v Evropě. Svolávací akce zahrnuje 24 modelů z let 2003 až 2008. Automobilka už tento měsíc kvůli stejnému problému svolala 1,37 milionu aut ve Spojených státech.
Nissan po podobné svolávací akci v Severní Americe vyzve do servisu dalších 198.000 vozidel z let 2007 a 2008.
Automobilky chtějí u nejnověji svolávaných vozů nechat vyměnit potenciálně vadné nafukovače airbagů na straně spolujezdce. Obě firmy podle agentury Reuters uvedly, že k žádným nehodám ani zraněním kvůli možné závadě u airbagů ve svolávaných vozech nedošlo.
Takata je předním světovým výrobcem airbagů a od roku 2000 jich dodala automobilkám více než 100 milionů. Od roku 2008 bylo svoláno k opravám už kolem 25 milionů vozů vybavených airbagy od Takaty a se závadou je spojováno nejméně osm případů úmrtí a více než stovka případů zranění. Toyota, která je největším světovým výrobcem aut, svolala od začátku této krize už skoro 11 milionů vozů.
Američtí zákonodárci tento týden naznačili, že Takata mohla upřednostňovat vlastní finanční zisky před bezpečností, což mohlo mít na potíže s airbagy vliv. Firma tato tvrzení zpochybnila.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
